torsdag 15 oktober 2009

Ta inget förgivet

Man ska inte ta något förgivet, ibland händer saker som får allt att vända!
Man måste komma ihåg att ta hand om de personer som betyder nåt för en, komma ihåg att ge dem en kram eller bara säga åt dem hur mycke dom betyder för en.
Imorgon kan allt vara försent, tyvär.

Jag vet inte varför jag skriver allt det här men det finns stunder då det inte finns någon ork eller vilja kvar. Då måste man ta sig i kragen och och tänka på sina medmänniskor.
M har ett tungt jobb i norge som tar nästan alla hans krafter, jag går hemma under dagarna och försöker sköta om ett hushåll, två barn, en hund och en katt. Få allt och rulla på, visst det kan låta slappt men det är det inte. Jag har ensam ansvaret för barnen och måste vara på alerten 24h i dygnet. Det är rätt så slitsamt, men härligt och underbart. Jag missar inte barnens uppväxt. Mina älskade små änglar som hör till dom stökigaste barnen i världen, som fyller mina dagar med plock och röjning :)
Men hur ska det bli ifall jag får tag på ett jobb? Jag vill jobba men hur ska det då gå? Vem ska ta hand om huset, hunden och katterna. Barnen är hos sin dagmamma och det känns tryggt!
Jag är ensamstående på veckorna och har inte mycke avlastning. Mina föräldrar bor långt borta i finland och M's mamma jobbar varannan vecka i norge. Så det är inte mycke hjälp man kan få där heller.
Vad skulle hända ifall jag en dag stod där själv med två barn, en hund och en katt. Utan en man som försörjer oss???

Nej nu blir det här allt för deppigt, men det här är tankar som snurrar runt i mitt huvud, natt som dag.
Ta däfrör VARA på dagen som kommer och påminn personerna som är viktiga i ditt liv att dom är det och ta dem inte förgivet. Det är något jag måste lära mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar