måndag 5 oktober 2009

Måndag 5 oktober


Välkommen måndag, en ny vecka med nya äventyr.

Idag fick jag ringa till BVC för att kolla vad jag ska göra med Naomis ögoninflamation. Birgitta som vår sköterska heter, skrev ut ett recept på en salva som hon ska ha två gånger i dagen tills ögonen är bättre.

Så här såg Naomi ut igår, nu är båda ögonen inflamerade
Jemima fick åka som vanligt till Maud och Naomi fick följa med mig till huset för att städa lite.

Källaren är klar nu är det bara 2 våningar kvar! Ska försöka bli klar innan onsdag...

Med Naomi i hällaren en hel dag är det lite svårt att städa (hon river ut mer än du plockar in) så vi gav oss rätt tidigt idag för att äta lunch på saffran och vitlök. Tyvär så serverade de idag flygande jakob, vilket inte alls föll mig i smaken :( så det blev winer istället. Naomi hann somna så när hon vaknar ska jag slänga ihop nåt åt henne (hon sover fortfarande). Så jag fick en lugn och skön lunch för mig själv, och hann titta in i ett par butiker också innan Jemima skulle hämtas.
Vad som finns i påsaren får ni veta senare.
Kan bara tillägga att Om ni bor i närheten av sunne och har vägarna förbi så måste ni gå in på LIVING. Mia har fått in märket Himla och dom har såååå mycket fint. Tyvär fick inget från Himla följa med mig hem idag, men jag måste bara ha deras tvålar, doftar såååå gott.


Nu ska vi röja lite här hemma och sen svänga förbi Farmor en sväng och se hur hon kommit iordning i huset :)


tjingeling





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar