onsdag 30 september 2009

what a day

Vilken dag! Fy vad kallt det var i dag på morgonen. Kläde barnen nästan som om det var vinter. Men jag själv frös och tyckte att dom iallafall inte skulle frysa. Dom hade båda på sig sina fina nya Nova Star mössor (måste bara säga att dom är väldigt stora i storlekarna) vantar som vi inhandlade igår på lindex och tjocka tröjor under jackorna. Vill inte ännu ta fram vinterjackorna för vad ska dom då ha på sig i vinter när det är på riktigt kallt?

"man ska frysa in hösten och svettas in våren"
På väg till gamla huset för att städa tog jag en liten omväg förbi Mia. Kommer verkligen att sakna henne när vi inte bor ett stenkast ifrån varandra mera :(
Hjälpte henne att tona fönstrena på hennes nya bil (eller hjälpte och hjälpte)mer stod i vägen.
När jag sen skulle åka vidare för att igen fylla bilen med grejer som vi inte ännu hämtat från gamla huset tänkte bilen inte starta, men efter ett litet tag gjorde den det.
Packade ner en massa grejer för att snabbt hinna hem med dem innan flickorna skulle hämtas, tror ni att bilen startade??? - NEJ, batteriet var dött. FIck ringa i panik till Mia för att se ifall hon kunde komma och hjälpa mig. När hon kom och vi skulle ge starthjälp till lilla SVEA så hittade vi bara + polen och inte - polen. Hela Manuallen är på tyska - hjälp vad ska man göra. Ringde till Philipssons i karlstad (en mercedes återförsäljare/verkstad) för att få hjälp. Tack du snälla som hade tålamod och kunde på ett enkelt sätt berätta för mig hur jag skulle gå till väga. Bilen startade och jag hann precis åka in och handla lite innan flickorna skulle hämtas.
Men puh vilken dag, inte undra på att jag har huvudvärk och helst skulle villa gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar