söndag 6 september 2009

vårt beslut

Sitter här i flickornas rum igen och nattar dem. Dom sover redan men det är ett speciellt lugn här inne så jag sitter kvar en stund till.
M och Jesper åkte för en stund sedan, känns alltid så tomt och tyst när dom åkt, men de e ju inte många dagar kvar till torsdag.

Ringde idag till Gun och meddelande att vi nog kan tänka oss att flytta till huset beroende på ifall vi får måla om lite och fräscha till. Huset har ju potencial, det har de. Frågan är bara hur mycke jobb och pengar man vill lägga ner på ett hyreshus! Nej jag tror att ifall vi får måla lite och fixa lite så ska vi nog kunna göra det hur fint som helst.
Visst skulle jag lätt kunna tänka mig att bo i en lägenhet i sunne med ny renoverad toa och kök, men på nåt sätt tycker jag om det enkla och gamla. Barnen trivdes där uppe och Jesper har hela dagen idag pratat om att han vill bo där uppe i skogen.
Nu ligger bollen hos Gun och det är hon som avgör ifall vi ska få flytta in eller hitta nåt annat.

nej kanske man skulle gå och göra nåt åt röran där nere

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar