onsdag 11 november 2009

kallt = vad ska man ha på sig

Mamma var ute med barnen på kvällspromis tidigare idag. Dom var ute ca 1½timme och när dom kom in var Jemima en isbit.
När det är kallt vad och hur mycke ska man ha på barnen.
Jemima hade på sig overall, mössa och vantar. skulle hon ännu ha behövt ulldressen när det bara är -1 ute och hur ska man hitta vantar som håller händerna varma???
Det viktigaste är ju att barn inte fryser när dom är ute, men finns det kläder som håller dom varma?
En evighetsfråga. Jag som tycket jag satt på henne helt lagom med kläder med tanke på att det inte var sååå kallt ute, men det hade jag inte :( stackarna smulan då. Hon kom in storgråtande och frös hur mycke som helst. Synd bara att jag inte då ännu hittat kameran så ni skulle hå fått se henne i min cardigan, för hon var något söt :) med sina härligt rosiga kinder.

Jo jag hittade kameran, så nu ska ni få lite bilder från "första" snön.
Flickorna har på sig overaller köpta på second hand
pga. att jag missade att packa ner deras i all hast innan vi åkte :S
Naomis overall är riktigt fin tycker jag :) rosa och grå

Naomi är helt faschinerad av snön :) första vintern hon på riktigt kan vara med :)

Nu kallar snart sängen för en jätte trött Mama, imorgon måste vi hitta på nåt kul :)

1 kommentar:

  1. jag tycker det är supersvårt att veta vad man ska sätta på barnen. det är jättekallt på morgonen och varmare på dan... vi har ju inte fått snö ännu men har i allfall redan tatt fram overålerna... verkar ju behövas hos er... undra när snön kommer till oss...=) FIn blogg du har också vill jag passa på att säga.

    hejsvej

    SvaraRadera