söndag 30 augusti 2009

tomt och tyst i huset

Söndag kväll och vad tomt och tyst det är här hemma!
M och Jesper har åkt.
Försöker sitta och titta på Ganster på tv4 men kan inte riktigt koncentrera mig. Helgen blev på nåt sätt avbruten mitt i. Det beror nog på att M kom hem först på fredagkväll och inte torsdag. Men det är väl så ibland i hans bransch.

Vi fick några timmar för oss själva igår kväll. M's mamma erbjöd sig att sitta barnvakt så vi kunde få lite tid utan barn.
Vi åkte ner till karlstad för att äta lite mat, hamnade på M's favorit ställa Napoli (inget höjdar ställe men maten är god). Det var sååå skönt att få sitta där som Micke och Michelle inte som Pappa och Mamma. Vi behöver få komma iväg en liten stund, prata om saker man inte pratar om när man sitter hemma och halv kollar på någon film. Vi brukar inte ha barnvakt så jätte ofta men nu ska vi nog börja försöka åka iväg en gång i månaden. Älskar alla våra 3 barn men ibland måste man ta en paus och få vara lite ensam. Nej igår var det LYX. Njöt varje sekund och det gjorde nog M också.

Imorgon ska jag ringa på ett hus, hoppas hoppas att jag kan få åka och kolla på det till veckan, och att det är nåt vi skulle villa bo i.
Imorgon är det inskolning igen och vi tänkte med Maud att jag skulle lämna Naomi själv en stund för att se hur det går. Jag oroar mig egentligen inte speciellt mycket för det, men det känns ändå. Ska min lilla baby klara sig utan mig på "dagis"?! Allt kommer att gå bra, hon är stark och så har hon ju så roligt hos Maud.

Njut nu av söndagen och imorgon är det en ny vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar