måndag 24 augusti 2009

kväll

Nu börjar denna måndag lida mot sitt slut. Har varit en bra dag, fast jag har varit jätte trött... Suttit och gäspat hela dagen. Konstigt med tanke på att jag sovit en lång natt utan att några barn kommit ner. Måste bero på att det börjar bli mörkare på kvällarna nu!! Mysigt då kan man tända en massa ljus och mysa med en kopp varm te.
Sitter i flickornas rum och väntar på att Jemima ska somna, hon sov en liten stund på dagen idag och nu har hon lite svårt att somna :( Naomi somnade för en liten stund sedan och andas nu tungt i sin säng.
Känns lite dumt att vi börjat med att jag sitter i deras rum tills dom somnat, men vissa kvällar läser vi saga och andra lyssnar vi på något, Barnen tycker att det är tryggt när jag är här och jag vill ge dom allt.
Önskar bara att det kunde gå lite fortare ibland för vissa kvällar kan jag sitta här i 1½timme och det känns ju lite väl länge...

Somna nu Mima

Nu sover hon tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar