fredag 20 februari 2009

Kärleksmums





Har bakat kärleksmums men Jemima idag.
Hon hällde i alla ingredenser och vispade... Bäst av allt tyckte hon nog om att smaka på smeten.
Jag fick göra glasyren men hon skulle hälla på strösslet. :)




Det bästa med att baka är att få smaka... glasyren är godast ;)'
Hon är bara allt för go... Min stolthet
Kärleksmums
100g Smör
2st ägg
3dl socker
2tsk vaniljocker
1msk kakaopulver
4½dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1½dl mjölk
Glasyr
75g smör
1-2msk kallt kaffe
1msk kakao
2tsk vaniljsocker
3½dl florsocker
Garnering
Kokosflingor
el.
strössel
sätt på ugnen på 175 grader
smält smöret och låt det svalna
Vispa ägg och socker poröst (ca 5min)
Blanda försiktigt ner de torra ingredienserna
samt mjölken och smöret.
Häll smetetn ien smörad långpanna.
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15min.
Låt kakan svalna.
Smällt undertiden smöret till glasyren.
Blanda i de övriga ingredienserna under omrörning.
Bre ut glasyren jämt på kakan och garnera.
Klar att servera. Mums så gott
Lycka till

1 kommentar:

  1. Hej gumman! vad kul med en blogg.. Ha ha baka - kommer du ihåg mina ambitioner när Amella var nyfödd & du var här & jag bakade bröd & musli. Det blev inte så mycket mer. Men det kommer.. Hoppas vi kan ses nästa vecka. Stor kram!!!

    SvaraRadera