tisdag 10 november 2009

.....


Känner ni någonsin att ni inte räcker till och är en dålig mamma?

Det är så jag känt mig dom senaste dagarna.
Jag har inte haft ork att göra nånting alls och med halvkrasliga barn gör inte saken bättre.

Jag älskar mina barn och gör allt för dem, men har inge ork för nåt annat. Som att ta hand om mig själv.

Mina barn är det bästa som hänt mig och jag är tacksam för dem varje dag, men dom kräver mycke. det ska dom göra när dom är små. Läggningen tar 1-2 timmar varje dag och så vaknar Naomi på nytt efter 1 timme och vill att jag ska komma till henne. Då sitter/ligger jag brevid henne i yttreligare 30minuter.

Ibland känns det som om jag håller på att kvävas. Usch jag är trött på det här nu. vet inte riktigt vad som måste göras för att vi ska få bättre kvällar och nattningen framför allt (alla tips är välkommna).

Någon sort av förändring måsta hända snart. Men vad!


Usch så negativt men det känns skönt att få skriva av sig lite :)
fotograf Caroline Dahlèn

5 kommentarer:

  1. Det e konstigt att du tar till dej k... Läs meränslor som att du skulle vara en dålig mamma! Om du känner så så försök att fundera om dte kanske är nåt annat som e orsaken till dina känslor! Du e nämligen en riktigt härlig mammma den bästa dina barn kan ha! Det e jobbigt när du inte får sova upp dej, kanske dina barn borde sova i egen säng,det ehobbigt när barnen e sjuka, då krävs det bara ännu mer av en. Ledsamt att du inte har kunat få nåt stöd av mej fastän du för tillfället e hemma. Kanske du tar en kväll med din bror, sticker till stan på bio eller nåt så att du får andas lite!
    Jag tror att dom flesta mammor känner det då och då jobbigt och att uppgiften känns för stor att ha ansvar över sina barn, men det går för det mesta bra. Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Man måste sköta om sig själv; motionera, äta bra mat, skippa dålig mm man borde göra det för att orka. Men du vet ju allt det där..

    SvaraRadera
  3. Man måste sköta om sig själv; motionera, äta bra mat, skippa dålig mm man borde göra det för att orka. Men du vet ju allt det där..

    SvaraRadera
  4. Lilla gumman då =( Vill bara tala om att jag tror alla mammor känner så ibland...kan fortfarande känna så, speciellt med Erica. Du måste tänka på att barnen inte är hemma oxå, då kan det vara svårare att hitta ett fungerande sätt
    Hoppas ni har det bra i Finland och att du har möjlighet att hitta andhål =)
    Saknar dig så mycket

    SvaraRadera
  5. Du e en jätte bra mamma. Har samma känslor som du ibland men dom lättar nog. Ta tid för dig själv och njut. Barnen lider inte av att vara utan mamma ibland. Försök orka. Bamsekram.

    Petra =)

    SvaraRadera